onsdag, augusti 15, 2007

MUSIK - när den är som BÄST

Righteous Brothers - Unchained Melody

Låten Unchained Melody är mycket vackert tycker i alla fall jag ;) Jag är en allätare när det gäller musik förövrigt.

Il Divo framför Unchained Melody.

Bra musik ska lyssnas med hörlurar för att få maximal upplevelse =) Unchained Melody spelas också i andra sammanhang som i filmen Ghost med bl.a. Patrick Swayze och Demi Moore i rollerna som äkta par. Filmen är en mycket bra, stark och en gripande historia. Speciellt slutet av Ghost då Unchained Melody flödar fram i majestät genom högtalarna framförd av Righteous Brothers. En bild säger mer än tusen ord men med flera bilder och dånande Unchained Melody i filmen Ghost sägs allt i ett kort ögonblick. Det blir mycket mycket mäktigt och kraftfullt i Ghost.. Se filmen om du inte har sett den! Ghost:
http://www.imdb.com/title/tt0099653/
Ja, musik är kanske bäst till filmer? Vad tycker du?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oj ja jisses, dem kunde också ta höga toner!

Musik är bra till allt. Fast som du säger, musik bäst till film. Att kika på en film utan musik skulle jag aldrig kunna tänka mig. Filmmusiken gör ju nästan halva filmen egentligen :). Appropå film, nu vart jag jäkligt sugen på den nya Bourne filmen som har premiär snart ^^ längtar!

15 augusti, 2007 20:59  
Blogger Per sa...

Håller med dig. Musik förgyller filmer och vardagen :) Menar du The Bourne Ultimatum? Den kommer i september. Ha en trevlig helg!
Kram

16 augusti, 2007 20:08  

Skicka en kommentar

<< Startsida