söndag, augusti 12, 2007

Jour, hard work work

I fredags hade jag jour. Vi har det på jobbet och det innebär att den som har jour har med sig en telefon. När något större fel uppstår ringer en utsedd person till jouren och felanmäler. Det kan ringa när som helst, det är jour dygnet runt. I fredags strax innan åtta på kvällen ringde jourluren. Jag kontaktade min jourkollega, vi är alltid två på jouren, och vi åkte in till jobbet och löste problemet. Från strax innan 20:00 - 22:00 då felet var avhjälpt, ca två timmars jobb drygt.

Varför ska 40-timmars arbetsvecka räcka när man kan ha jour? =) Det ger pengar att ligga i jour fast det inte ringer. Ringer det och man blir inkallad på jouren ger det riktigt bra med pengar. Det är alltid trevligt att extraknäcka på helgen ;) Men samtidigt är man låst! Man vet aldrig när det ringer och vi har en viss inställelsetid då felsökning ska påbörjas. Det går alltså inte att vara för långt från jobbet så denna helg har jag varit hemma och mest tagit det lugnt.

När jag kom hem efter mitt jourpass tröstade jag mig med GBs Carte D'or Light Vaniljglass. Den var dubbelt vispad för att ge extra krämighet men dock Light max 5% fett som det står på förpackningen. Mycket god och krämig var den VERKLIGEN =) Jag undrar om dubbelt vispad GB Carte D'or Light med chokladsmak finns? Den är nog extra krämig den också *mums*

Igår såg jag den nya Hulken filmen som Ang Lee har regisserat. Filmen är helt okej, mycket action. Det kommer en uppföljare till "The Hulk" under 2008. Framförallt ser jag fram emot uppföljaren till Superman Returns som kommer 2009 *jippie* Hoppas din helg också varit bra? Ny arbetsvecka och nya utmaningar :) Önskar allesammans en bra vecka!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh! Gott! :D

16 augusti, 2007 21:05  
Blogger Per sa...

hehe =)
Ja, glass är gott..
Speciellt nu under sommaren *mums*

21 augusti, 2007 18:12  
Anonymous Anonym sa...

jajamänsan, de har en choklad light glass som är helt galet god också.

01 september, 2007 22:50  

Skicka en kommentar

<< Startsida