fredag, augusti 03, 2007

Uppenbarelse

Hej!
Igår var jag på stan och klippte mig. Nästan alltid klipper jag mig med sax på huvudet, fingerkort, och med maskin på sidorna, 13 mm. När jag var yngre testade jag att raka av mig allt hår. Det blev en jobbig tid innan mitt hår hade vuxit ut igen haha =) Jag har bara testat det en gång utan hår på huvudet av förklarliga skäll..

Igår bestämde jag mig för att enbart klippa mig med maskin igen. Jag har inte gjort det säkert på 10 år minst. Jag bestämde mig i alla fall för 13 mm på huvudet och 9 på sidorna. Svirrr, svirr, svirr sa hårsaxen och ca 15 minuter senare var det klart. Jag blev nöjd =) Det är skönt att vara kille ibland hehe. Kort hår = lätt skött och propert i alla lägen. 15 minuter 200 kr.. HUMMMM! Nej det går inte detta.. Jag fick min uppenbarelse haha. En hårtrimmer kostar ca 300 kr. Men en sådan kan jag klippa mig säkert 500-1000 gånger utan problem. En apparat kostar ju nästan som en klippning. Vilken grej!!

En sådan måste jag ju köpa mig och det inom en väldigt snar framtid. Jag har dock inte köpt den ännu. Fullt upp på jobbet. Men imorgon ska jag in till staden och leta. Alla möjliga affärer säljer ju hårsaxar. Från El-giganten till Biltema m.fl. Det blir en livsinvestering ;)
GUD vad pengar jag ska spara på detta haha :) Som sagt imorgon lördag ska jag ut och handla hårtrimmer.. Man är inte så dum som man ser ut som det burkar heta ;)
Det kan tilläggas att när jag blev klippt sas till frisören - Jag: Det är mycket troligt.. Frisören: Vad då? Jag: Att jag köper mig en hårtrimmer. Frisören: Ja, de är ganska populära. Jag: Ja, det är de ju. Jag sa det inte rakt ut men det jag menade var att jag inte kommer tillbaka hit på bra länge. Det var kanske lite elakt men det var hennes idé att klippa mig med hårtrimmer. Man kan säga att hon grävde sin egen grav, nu har de förlorat en stamkund hehe. Men någon gång kanske jag vill bli klippt med sax igen, fast det lär dröja :)

Trevlig helg alla!

Bild exellent.aboservice.com