måndag, augusti 06, 2007

Halsband till män - Pilgrim

Den Danska smyckestillverkaren Pilgrim är mycket populär både inom och utanför Sveriges gränser. Deras sortiment är mestadels för kvinnor men det kommer mer och mer smycken för oss män vilket är roligt.

Jag har fått ett halsband av min flickvän Elin. Hon köpte det till mig i just Danmark när hon var där och sommarjobbade nyligen. Det är alltid kul att få presenter och speciellt saker man kan använda varje dag.
Visst är den fin? =) Passar att bära till allt. Från en skjorta till en skrynklig t-shirt. Jag fick också dessa coola salt-pepparkar som nu står på vårt köksbord från Systrarna Grene
http://www.grenes.dk/ Kramande salt-pepparkar är inte så vanligt att se ;)

Mer för män från Pilgrim här:
http://mens.pilgrim.dk/
För kvinnor finns en lite större site, (konstigt nog), kan ha att göra med att tjejer/kvinnor tenderar att shoppa för betydligt mer än vad vi män kan åstadkomma:
http://www.pilgrim.dk/



9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fullkomligt älskar pilgrim! Nästan alla mina smycken är just pilgrim.. Köpte snygga armband till min förra pojkvän också :) Ja, det brukar svalka på rätt bra i teoriklassrummet som tur är.. Plus nån rast o så.. Haha njaaa när jag besökt ställena du nämde är jag beredd att hålla med dig om playor eller inte ;) glöm nu inte o dricka vatten! / Ehlin :)

07 augusti, 2007 20:19  
Blogger melaniepersson, sa...

vilka söta små gubbar ! (:

07 augusti, 2007 21:22  
Blogger Per sa...

Hej Ehlin!
Ja, det är ett populärt smycke, speciellt bland tjejer. Det är kul att få lite att dekorera sig med haha. Jag får själv hålla ögonen öppna och se om man hittar något annat snyggt hos Pilgrim att införskaffa. Okej! Då har vi en deal ;) Du får testa ställena jag föreslår och sen återkomma och berätta om du anser det vara en playa eller inte.. Du kommer bli förvånad ;) Nejdå. Det dricks vatten till höger och vänster. Har en sån där vattenbehållare på jobbet.. Detsamma gäller dig! Fast du kanske ska undvika och dricka vatten medan du kör. Bättre att koncentrera sig på körandet än vattenflaskan :)

Imorgon blir en sval dag! Hettan är borta *buuuu* Ha det fint!
Pelle

07 augusti, 2007 23:13  
Blogger Per sa...

Hej Melanie,
Tack!
Ja visst är de söta =) Både söta och praktiska och så tar de liten plats när de kramas också..

Bra med konst om man kan säga så om dem som har en funktion, nämligen salt och pepparkar (gubbar).

Ha det gött.
Pelle

07 augusti, 2007 23:17  
Anonymous Anonym sa...

Tjng. Här är kanske salt o peppar-kramarna ovanlga men åker du tll thailand så finns de överallt :) Själv har jag en svart med en ljusgrön. Tjng!

09 augusti, 2007 09:42  
Blogger Per sa...

Hej Lina!
Okej, tack för tipset =) Har du köpt din i Thailand? Svart med en ljusgrön kan också fungera på ett bord. Ha det gött i värmen.

09 augusti, 2007 17:43  
Anonymous Anonym sa...

Japp. Köpte dem där förra året. Fanns i mängder av olika färgcombos. Man kunde välja lite hur man vill. Grönt passar till en serie jag har så därför den färgen :)

09 augusti, 2007 18:47  
Blogger Lina sa...

Hej :) jag tycker att ditt halsband är väldigt snyggt och skulle gärna vilja veta om det finns kvar att köpa? vet du vad halsbandet heter ? =)

26 maj, 2008 22:05  
Blogger Per sa...

Hej =)
Tack för det!
Jag vet inte om det finns kvar ute i handeln. Mitt bästa tips är att du letar här: http://mens.pilgrim.dk/ Alternativt skriver ut bilden och går till närmaste Pilgrimaffär och ser om de har kvar halsbandet. Halsbandet har heller inget speciellt namn, inte något som står på halsbandet i alla fall. Det står Pilgrim lite här och där och även Danish Design på ett ställe på halsbandet. Lycka till!

17 juni, 2008 21:02  

Skicka en kommentar

<< Startsida