måndag, juni 27, 2005

Egypten, Hello =)

Hej alla dar hemma!
Nu sitter jag pa ett Egyptiskt Internetcafe och surfar lite. Trots att jag ar pa semester sa maste man ju trots detta kolla av mailen och t.e.x. lasa aftonbladet.se, om det har hant nagot darhemma. Det ar varmt har nere. Ca 35-40 grader dygnt runt i stort sett. Men att dricka mycket med vatten och aven halla sig inne under de varmaste timmarna pa dygnet fungerar utmarkt bra. Jag och min tjej har hunnit med att vara i Kairo i 2 dagar. Vi fick klattra i bade Cheops och Chefren pyramiderna, inne i dessa gigantiska och mycket fascinerande byggen =) Egypten ar ett valdigt intressant och spannande land. Dock kor de som galningar har nere i Afrikas och mannsklighetens vagga. I alla fall enligt Egypterna sjalva. Men manga tror att var tid borjade just i Egypten. Pa varan Kairo tur han vi ocksa med Egyptiska musset och varldens nast storsta bassar vilket var mycket intressant. Vi var ocksa i Luxor 2 dagar och såg dar bl.a. konungarnas dal och akte bat pa Nilen m.m. Vi han aven med att prova vattenpipa och jag provade att rida dromedar vilket visade sig vara mycket roligt =) Nu ska jag ivag ut i varmen...

Ha det bra alla ni darhemma!
Jag fick tyvarr trakiga nyheter att min mormor har dott ikvall. Mycket trakigt...
Men hon var trots allt 84 ar gammal och sjuk.

Vi ar har nere 1 vecka till.. UNDERBART!!!! Sol och bad och godmat vantar oss. Nar vi kommer hem blir det begravning vilket inte ar lika roligt men det hor trots allt livet till varken man vill det eller ej. Roligare ar att flytta ihop med min tjej =) Blir mycket att sta i. Men nu ska jag som sagt ivag och njuta av livet. CIAO!!!

Varma halsningar,
Per
i Egypten, faraos land =)