söndag, april 17, 2005

Äntligen har jag också en blogg

Hej alla kära Internet användare!
Nu har också jag hakat på den nya trenden med just bloggar. Det har varit ett evigt surrande om detta ämne både på Internet och i modetidningar osv. Det blev så äntligen dags för mig att skaffa en egen blogg. En sida på Internet där tankar, funderingar och värderingar kan och ska diskuteras och debatteras. Det ska stötas och blötas och att få en åsikt sagd är det viktigaste andledningen till att jag skaffar mig en blogg. Allas åsikter har lika mycket värde och att diskutera både stora och små saker, ger i alla fall MIG mersmak på livet!

Det känns spännande och kul att starta en blogg som jag ska flitigt hålla uppdaterad med mina tankar, synpunkter och funderingar. Jag hoppas att också DU både man eller kvinna, gammal eller ung vill säga dit ord och dina tankar. Gemensamt skapar man därigenom en mötesplats där alla har rätten att tycka och diskutera sina funderingar om framtid, dåtid och i övrigt allt som hör livet till. Både glada och mindre glada saker som berör oss alla. Indirekt eller direkt har vi alla behov av att synas och höras. Det gäller att engagera sig om man vill kunna påverka. Har man ingen åsikt så är man därigenom passiv. Det är lätt att tycka att samhället inte alls är något bra system, men i samma andetag så säger man att man inte har någon åsikt i vare sig politik eller hur man ska lösa problem som finns i alla strukturer i samhället.

Jag tror tvärtemot att ALLA har en åsikt. Där av denna blogg..
Att inte tycka är fegt. Att tycka och bilda sig uppfattningar är starkt. Och att genom samtal med andra tycka, fundera och även kunna ändra sin uppfattning är att vara mänsklig.

Stå på dig! Annars gör någon annan det.

Ordet är fritt =)

Med vänliga hälsningar,
Per