tisdag, augusti 01, 2006

Sudoku – det Japanska sifferpusselnamnet

Hej i tisdagsnatten =)

Jag fick en bok av mina föräldrar i julas. Sudoku2 innehållande 100 sifferpussel samlade i en och samma bok. Jag tycker att Sudoku det nya tidsfördrivet som har blivit så stort runt om i världen är givande och kul när man inte har något annat speciellt att syssla med. Det är avkopplande att sitta och fundera och klura på vilka siffror som ska vara vart och såklart blir jag glad när jag knäcker koden och avancerar mot svårare sifferpussel.

Boken börjar lätt och blir mer och mer komplicerad. Jag har tagit mig en bit in i boken och jag fortsätter att jobba mig igenom boken successivt. Det blir nästan varje kväll som jag fyller i siffrorna på dess rätt plats. Det ger avkoppling och glädje när man lyckas hitta rätt såklart =)

Har du inte testat Sudoku? Har du hört talas
om Sudoku men inte vet hur du lägger pusslet? Vill du prova via din PC?

På länken nedan finns anvisningar om hur sifferpusslet går till, nerladdning av Sudoku till PC och annat nyttigt: http://www.sudoku.com/
Mer fakta om spelet här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sudoku

Mycket nöje!! =)

Per

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej hunnubunny!! Snart kommer jag till dig och då ska jag se till att du får lite annat tidsfördriv än soduko =) Älskar dig! Kyssar & Kramar. Ps. Tack för att du finns.

12 augusti, 2006 14:25  
Anonymous Anonym sa...

Hey vännen, Sudoku är dock lite överkurs för mig mig tyvärr. Matte har aldrig varit min vän tyvärr. jag får bara ont i skallen när jag väl börjar tänka haha, men Ql att Sudoku funkar för dig. Bra mental träning om inte annat =) Jag tränar min hjärna på annat sätt.. Det finns fleramöjligheter men så länge man utvecklas mentalt ;) Kram

13 augusti, 2006 19:57  

Skicka en kommentar

<< Startsida