lördag, mars 31, 2007

La vie en Rose - Edith Piaf

Igår var jag och min tjej Elin iväg och såg filmen La vie en Rose. Det är en spelfilm om superstjärnan Edith Piafs liv. Edith Piaf hade en verkligen mörk barndom och hela hennes liv var kantat av motgångar, droger och allmän misär. Men med hennes talang kom Edith Piaf att bli en av vår tids mest älskade artister med hennes unika och vackra röst trollbinder hon alla!!

Efter att ha sett filmen uppskattar jag hennes musik ännu mera när man förstår hur eländigt hennes liv var. Musik höll henne levande och hennes tro på kärleken. Edith Piaf blev bara 47 år gammal. Hon dog 10 oktober 1963 i cancer. Se filmen du också.


Den var bättre än vad jag trodde.

Trailer;


1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej finaste snäckan!! =) Jag tycker också att filmen var väldigt bra. Nu ska jag gå och hångla med dig :) Kanske till Le vie en rose *ler* Kyssar, din Elin

31 mars, 2007 21:59  

Skicka en kommentar

<< Startsida